14 april 2012

Verslag Enli:

Enli's Diary

Hallo iedereen,
Dag 1, 5:45 Vandaag ga ik naar Polen met de bus dus vroeg ontbijten en dan met de auto naar McDonald want daar wachten ook andere kinderen op de bus die ons naar polen brengt. We tillen de tas in de bus en dan gaan we ook in de bus, nog even tellen of we er allemaal zijn en dan begint de avontuur.
Dit is de sms die ik in de bus naar mijn moeder heb geschreven.
Hoi ma, we zijn in Polen. We mogen geen water uit de kraan drinken. En we gaan eten bij Sphinx (een restaurant), leuk he? Ja, alles is leuk behalve in de rijdende magnetron zitten.
Toen we uit de bus waren moesten naar het hostel om onze spullen daar te brengen, toen gingen we naar het restaurant Sphinx.
Dit is de sms die ik in het restaurant heb geschreven.
Hoi ma, ik heb nog niet gegeten hoor!
Maar ik ga nu eten mmm. Ik mis jullie zoooo. Ik heb het hostel gezien en ik en papa moeten in een kamer zo groot als mijn kamer slapen.

Dag 2, 7:00. ik ging mijn tanden poetsen.
Dit is de sms die ik 's morgens heb geschreven.
Hoi ma, ja ik heb goed geslapen. Ik moet weg, doei.
Ps. Zwem lekker
Toen gingen we ontbijten. Daarna gingen we weg naar de zaal waar we maandag gaan schermen, daar kochten we wat spullen. Toen gingen we trainen in een kleine sportzaal.
Dit is de sms die ik na het trainen heb geschreven.
Hoi ma, het ging goed met de training maar we waren alleen met onze club. We gingen in een super kleine zaal oefenen maar op maandag gaan we in een grooooote zaal schermen! We hebben ook wat gekocht.

Vandaag zijn sommigen van ons naar het Panorama Ractawicka museum geweest. Sommigen zijn ‘s middags naar de dierentuin gegaan maar ik ben naar een ander museum geweest.
Dit is de sms die ik heb geschreven na afloop van de dag.
Hoi ma,Hoe is het in Nederland? Heet? Hier wel. Ik ben vandaag naar 2 musea geweest. Een van de musea had maar 1 schilderij! Morgen moeten we om 0700 uur ontbijten. Papa en ik moeten ontbijt maken, doei.

Dag 4, Vandaag gingen ik en papa het ontbijt klaarmaken dus weer vroeg opstaan.
Toen gingen we met z'n allen naar de schermzaal en wat ik je al vertelde, het is echt heel groot. Toen we daar aankwamen was eerst de oudere groep aan de beurt. En na lang maar dan echt lang wachten was ik eindelijk aan de beurt in de voorronde, ik vond het echt super spanend toen ik tegenover mijn eerste tegenstander kwam. Maar ik verloor en dat ging nog 1 keer door totdat ik eindelijk een de winnende punt maakte, ik was echt HEEL blij!! Ik dacht, dat kan ik volgende keer ook maar doordat ik dat dacht ging het fout, ik verloor! De keer daarna won ik weer maar toen was de voorronde voorbij en ik heb 2 partijen gewonnen en 3 verloren maar gelukkig mocht ik door naar de eliminatieronde! Ik ging tegen een schermster uit Rusland schermen maar ik verloor met 8:0 doordat ik niet snel genoeg riposteerde en niet goed weerde, mijn voornemen is dus dat dat ik het de volgende keer beter zal doen. Toen het klaar was gingen we terug naar het hostel.

Dag 5, Vandaag was het vroeg opstaan, weer in de bus naar..... huis, eindelijk!!!!!!!!!!!!!!

Redactie - Enli heeft in de kwalificatie tegen 4 poolse meisjes en een russin gespeeld. Zoals ze al in haar verslag schrijft zijn de punten (met tussen haakjes de plek in de uiteindelijke ranglijst): V4(32) V4(15) 1(14) 2(31) 2(4), dus ook in de verliezende partijen heeft ze punten gescoord! In de eliminatie komt Enli tegenover de russische Aleksandra Andreeva te staan. Helaas lukt het Enli niet om te winnen van Aleksandra (die in het toernooi 8e werd). Jammer maar helaas. Het toernooi is voor Enli ten einde, maar met mooie scores en een prima resultaat! Mooi dagboek overigens!

Verslag Dirk-Jan:

We zitten nu in de bus naar Polen. Het is lang maar wel gezellig.
Het hebben we training gehad, we hebben geoefend met het afmaken van de aanval.
Nu ben ik aan het relaxen, straks gaan we naar de dierentuin. Het was leuk bij de dierentuin er werd een lammetje geboren.
Net de wedstrijd gehad ik ben 53ste geworden van de 95 deelnemers.
Ik heb veel geleerd en wil volgend jaar weer mee gaan.

Redactie - Dirk-Jan heeft in de kwalificatie 6 wedstrijden gespeeld. Hij speelde tegen 3 polen (3 x winst), 2 russen (2 x verlies) en een duitser (1 x verlies): 1 V4 V4 0 1 V4. Hiermee haalt hij voldoende punten om aan de eliminaties mee te kunnen doen. Hier komt hij roemeen Kirian Lavoisard tegen. Dirk-Jan haalt deze wedstrijd toch nog 3 punten. Hiermee is echter voor hem het toernooi afgelopen. Zijn tegenstander word later die dag 13e. Dirk-Jan eindigt 53e van de 98 deelnemers in zijn leeftijdscategorie, een hele mooie score!

Verslag Dennis:

Verslag schermen in Polen

Het was heel gezellig in Polen. We hebben er van alles gedaan zoals: naar de dierentuin en naar een museum waar de kinderen die voor het eerst waren heen moesten. Op zaterdag hadden we de training. Zondag gingen we naar de zoo en Panorama. Maandag was de wedstrijd. Ikzelf was erg onder de indruk, want het was erg groot. Om 11:00 waren de kinderen van 2000 aan de beurt. Helaas had ik niks gewonnen, maar George had mij verteld dat elke punt die je scoort een overwinning was. Ik heb veel dingen geleerd van de 5 dagen die erg leuk en gezellig waren. Dat ik op mezelf moet vertrouwen en dat het niet alleen om winnen gaat, maar om de ervaring die je opdoet in de wedstrijd. Ik was wel een beetje teleurgesteld in mezelf, maar ik heb me best gedaan. Ik ben 87e geworden van de 95 sabelschermers. In totaal waren er 2000 schermers die meededen aan deze wedstrijd. Ik vond het erg leuk en als het mag wil ik de volgende keer weer mee.

Redactie - Dennis heeft in de kwalificatie 5 wedstrijden gespeeld. Zijn tegenstanders waren een rus, een roemeen en 3 polen. Iedere wedstrijd ging tot en met 4 punten. Hij haalde daarmee de volgende resultaten: 2 1 1 1 3. De laatste is dus met maar 1 punt net in zijn nadeel afgelopen. In alle wedstrijden heeft hij echter punten gehaald en dat is best uniek! Hij heeft tegen jongens gespeeld die 35e, 17e en 8e zijn geŰindigd! Voor de 1e keer prachtige resultaten!

Verslag Kilian:

De reis was leuk want we hadden een grote bus. De chauffeur Hennie was super aardig en we hadden een DVD-speler aan boord, dus de tijd ging wel lekker voorbij.

Toen we aankwamen waren er 2 groepjes Polen. Die vertrokken de dag erna. Na een dag kwamen er 5 nederlandse studenten, hele aardige mensen.

Onze groep heeft optimaal gebruik gemaakt van de Playstation die in het hostel aanwezig was. Iedereen vond het een leuk hostel. We aten drie keer bij de Sphinx. Zij hadden zeer lekkere dingen. De laatste dag gingen we naar de mexicaan en dat was te merken in de bus.

De dag van het toernooi kregen we een speech. Eerst liepen we even warm, toen kleden we ons om. Mijn eerste wedstrijd van de pool verloor ik dik met 5-0. Toen ik de file de corps had omgewisseld won ik alles, daardoor werd ik vrijgesteld voor de eerste eliminatieronde. De tweede ronde werd ik eruit gegooid door de 2e van het toernooi. Ik kleedde me om en ging de finales kijken. Eenmaal bij het hostel aangekomen had Georges een leuke verrassing voor mijn verjaardag. We gingen taart eten. Toen we de taart op hadden gingen we een beetje geinen. De volgende dag gingen we naar huis.

Redactie - Kilian heeft in de kwalificatie 6 keer gespeeld en 5 keer gewonnen: 0 - V5 - V5 - V5 - V5. Hierdoor werd hij de 1e eliminatie vrijgesteld. Vervolgens kwam hij de russische Vasily Shirshov. Kilian haalde voor de rust 3 punten en na de rust 3 punten. Toen het 12 - 6 was voor Vasily was het toernooi voor Kilian afgelopen. Hij is 38e op de ranglijst met 110 deelnemers van zijn leeftijdscategorie geworden. Later is Vasily 2e geworden op het toernooi. Al met al een prima score.

Verslag Quinton:

Vandaag aangekomen. Best wel moe, maar wel leuke reis. Straks gaan we eten.

Vandaag lekker trainen. Overmorgen de wedstrijd!

Vandaag naar de dierentuin geweest. Superleuk. We hebben alligators gezien. Super leuk. ook zebra's en giraffen. Er was ook een lammetje geboren. Was super schattig.

Vandaag de dag. De wedstrijd. Heb er zin in. Niet zenuwachtig. Net de wedstrijd gehad. Ben 60e geworden. Jammer maar was wel leuk. Vanavond lekker feesten. Morgen weer in de bus.

Redactie - Quinton heeft in de kwalificatie 5 keer gespeeld en 2 keer gewonnen: 2 - V4 - 1 - 1 - V4. Vervolgens kwam hij in de eliminatie tegenover de russische Arseniy Panteleev te staan. Quinton gaf tot de rust 6 punten weg. Na de rust haalde Quinton 2 punten. Het toernooi was voor Quinton afgelopen. Hij is 60e geworden van de 98 deelnemers in zijn leeftijdscategorie. Later is Arseniy 4e geworden op het toernooi. Al met al een mooie score..